Anskaffelser til nettselskap – nye regler og oppfølgning av krav

  • Digitalt Digitalt
  • Medlem: 2.800,- + mva Andre: 3.500,- + mva
  • Påmeldingsfrist Snarest!

Innkjøp er noe av det viktigste nettselskapene gjør. Det er viktig for nettselskapets kostnader og effektivitet.

Nye regler om miljøkrav, innkjøp i konsern, forenklingsarbeid og ny veileder om kontraktsoppfølgning er noe av det som har preget anskaffelsesåret 2024. Dette webinaret tar for seg dette og andre viktige tema for alle som jobber med forsyningsforskriften og innkjøp som berører nettselskaper. 

Hva får du kunnskap om?
  • Høydepunkter fra domstolene, KOFA og lovgiver siste år
  • Erfaringer fra bruk av miljøkrav
  • Håndtering av kraftsensitiv informasjon i anskaffelser
  • Bruk av rammeavtaler – fordeler og fallgruver
  • Kontroll av opplysninger i tilbudet
  • Innspill fra RME  
Hvem er det for?

Alle som har behov for kunnskap om forsyningsforskriften og andre regler som gjelder for kjøp tilknyttet nettselskap.

Bedriftspakker

På dette arrangementet tilbyr vi bedriftspakker!
Bedriftspakke medlem: 8 400,- + mva (Inkludert fem deltakere fra samme bedrift, fem deltakere til prisen av tre)
Bedriftspakke ikke-medlem: 10 500,- + mva (Inkludert fem deltakere fra samme bedrift, fem deltakere til prisen av tre)

Vi minner om at alle deltakere som skal være inkludert i en bedriftspakke, må registere seg i påmeldingsskjema.  Fakturamottaker (ansvarlig) velger bedriftspakke. Person som skal inkluderes i en bedriftspakke, velger "Deltaker inkludert i en "Bedriftspakke".

Bedriftspakke gjelder kun per juridske enhet.

Hvordan gjennomføres webinaret?

Før arrangementet vil du motta en personlig lenke per e-post til webinaret. Du har muligheten til å stille spørsmål til foredragsholder via chat. Webinaret er kun en livesending.

Foredragsholder

  • Marie Braadland
  • Partner, Grette

Marie Braadland er spesialisert innen offentlige anskaffelser og kontraktsrett, og har omfattende erfaring innen tvisteløsning og rådgivning.

Marie bistår offentlige oppdragsgivere og private leverandører i forbindelse med planlegging og gjennomføring av anskaffelser, klagehåndtering og prosessoppdrag. Hun fungerer også som daglig sparringspartner for internjurister i privat og offentlig sektor.

Praktiske opplysninger

Informasjon og avbestillingsregler

Presentasjoner
Lenke til presentasjoner vil bli sendt per e-post med evaluering i etterkant av arrangementet.

Avbestillingsregler
Ved avbestilling mer enn 10 arbeidsdager før start gis full refusjon. Ved 10-4 arbeidsdager før arrangementets begynnelse refunderes 50%. Ved mindre enn 4 arbeidsdager før arrangementets start gis ingen refusjon. Ved sykdom kreves legeattest for å få refundert deltakeravgift. Energi Norge AS har ingen erstatningsansvar ved hendelser utenfor Energi Norge AS sin kontroll slik som streik, lockout, naturkatastrofer, terror eller andre uforutsette hendelser.

Profilbilde Trond Svartsund. Foto
Les mer
Profilbilde av Marte Borge Lied
Les mer

Relaterte arrangement

  1. Granskning av ulykker og uønskede hendelser

    Granskning og læring etter ulykker og uønskede hendelser har vært et tema som har vakt interesse i Fornybar bransjen. Vi har utarbeidet egen veileder for gjennomføring av granskninger i Fornybar Norge og denne danner utgangspunkt for granskningskurset.

    Park Inn Radisson Oslo Airport Hotel West
  2. Nettreguleringsdagen 2025

    Store investeringer og økt etterspørsel krever god regulering Hva har skjedd og hva bør skje videre? Haster det med å få gjort endringer? Fornybar Norge og Distriktsenergi arrangerer topp aktuelt seminar på Gardemoen!

    Radisson RED Oslo Airport, Gardermoen