-
Vil gi strømkundene bedre informasjon
Denne uken lanseres strømguiden.no. Energi Norge ønsker å gi strømkundene bedre grunnlag for å velge strømprodukt, forstå strømregningen og bruke strøm smartere.
-
Ønsker fleksible betalingstjenester på kundens premisser
Samfunnsbedriftene, Distriktsenergi og Energi Norge har skrevet et felles brev til Olje- og energidepartementet (OED) om det såkalte forbudet mot betalingstjenester. De juridiske vurderingene som ligger til grunn for vedtakene fra RME og OED fremstår som mangelfulle, mener en samlet næring.
-
Utsetter NorthConnect nok en gang
OED mener det ikke er tilstrekkelig grunnlag for å fatte vedtak i konsesjonssaken om NorthConnect-kabelen nå. Svært skuffende at det ikke er vilje til å gi konsesjon, mener Energi Norge.
-
15 løfter til europeiske strømkunder
Strømleverandører i hele Europa ønsker å engasjere og aktivere strømkundene i større grad. Etter en omfattende kartlegging har Eurelectric nå kommet med 15 løfter til kundene.
-
OED sier nei til forutsigbare betalingstjenester for strømkunder
Olje- og energidepartementet (OED) støtter RMEs vurdering om å forby betalingstjenester som gjør at kundenes strømutgifter er mer stabile gjennom året. Energi Norge er bekymret for at forbudet vil ramme kundenes behov for forutsigbarhet.
-
Bransjestandard for personvern lansert
Energi Norge har, sammen med medlemmene, arbeidet lenge med personvern og sikring av kundenes data. I 2017 lanserte vi en veileder, i 2018 en norm for personvern. Disse dokumentene er nå slått sammen til en bransjestandard for personvern.